mandag 7. mars 2011

Nabolaget


Nanjing rd er gata jeg bor i, og er en gate med exklusive butikker som Chanel, Hugo Boss og mange andre. Den er fantastisk lang og jeg lover, gata sover aldrig!!!! :)


Men om en vandrer litt bort fra hovedgata og til smågatene finns det mange små perler. Varene er kanskje ikke av det ekte slaget, men men, "when in China"!!!


Og mat finns overalt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den fantastiske duften som kommer fra alle disse gate restaurantene. Ikke alt er trygt å spise, men det sies at så lenge det finns sitteplasser utenfor, så er det trygt. Jeg har blitt tipset til å holde meg borte fra kjøtt på steder uten sitteplass. Vegetariske retter skal vistnok være "no problem" !!!


Det er helt normalt å henge klærne til tørk på utsiden av leiligheten, og du er såklart ingen ting uten en moped eller to ... :)
Disse blad butikkene ser jeg overalt, men de er jo på kinesiske så helt uforståelig for meg. Men det skal finnes internationale bokhandlere i byen.



Helt normalt !!! De sykler rundt på gatene og samler inn søppel av alle slag. Noen henter papp, noen plast og andre henter elektronik eller tre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar