mandag 14. mars 2011

Kriminell !!!!


Jeg beklaget at jeg ikke har gjort innlegg siden fredag, men her i Shanghai går tiden fort og nettet sakte!


Siden fredag har jeg blitt stemplet som kriminell av det lokale politihuset! Jeg skulle ha registrert meg innen 24 timer etter å ha landet, men dette viste ikke jeg. Vanligvis er dette ikke noe problem, de fleste gjør dette rett før de reiser ut av landet. Men så var det en fredspris som ble utdelt til en spesiel person som jeg ikke har lov å skrive navnet på og vips... Kriminell!
Først fikk jeg litt kjeft, så fikk jeg en bot, så fikk jeg beskjed om å komme tilbake fordi en prosess som egentlig bare tar ti minutter skulle i mitt tilfelle ta fire dager.
Vel tilbake etter fire dager fikk jeg skrive under på rundt 15 dokumenter.

Dokumentenes innhold:
- informasjon om at jeg hadde begått en kriminell handling
- informasjon om at jeg hadde fått en bot
- bekreftelse på at jeg hadde betalt boten
- bekreftelse på at jeg forstod hvorfor jeg hadde fått bot
- bekreftelse på at jeg godtok boten
- Informasjon om mitt nye bosted
- bekreftelse på at den informasjon jeg hadde gitt ut var korrekt

og så klart trengte de kopier av alle disse dokumentene som jeg også fikk signere med navn og dato!

Så konklusjonen er vel den: er du fra Norge så pass på å registrer deg innen 24 timer :)

2 kommentarer:

  1. i lik it.. strong and dangerous, en riktig heltine..


    lov ju :)

    SvarSlett
  2. Godt du ikke ble bura inne snuppa!! Trist å sitte i fengsel i Shanghai....

    SvarSlett